Select your language

Allmänt / General topics

Aphyosemion striatum (rød-stribet) søges

More
6 years 1 week ago #489 by Mogens
Hej Karsten, sorry, jo du er medlem, men det er culpa ikke - endnu:-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 1 week ago #488 by Mogens
Der er stor forskel på om man er registreret bruger af vores hjemmeside og så om man er medlem af SKS, se fanen øverst på siden "Medlemsskab"
Som medlem skal man jo betale kontingent og får dermed mange flere muligheder og rettigheder her på hjemmesiden.
Man vilf å adgang til vores medlemsliste, artsliste og meget mere, bla alle tidligere udgaver af Killibladet siden 1974

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 1 week ago - 6 years 1 week ago #487 by KarstenB
Jo, nu er både Culpa og jeg allerede medlemmer af SKS :)

Culpa: Som det fremgår af forum, sælger Anita fisk efter bestilling, dog ikke Aphyosemion striatum. Hun bor i Skåne. killi.dk/en/kunena/sks/135-fisk-till-salu
Last edit: 6 years 1 week ago by KarstenB.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 1 week ago #486 by Mogens
Hvis I melder jer ind i SKS så er der meget bedre mulighed for at få fat i de arter, som I søger.
Der er nogle lokalgrupper rundt omkring i Skandinavien, som kan hjælpe med råd og vejledning - og selvfølgelig fisk:-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 1 week ago #483 by KarstenB
Hej Culpa
Det er et godt spørgsmål, hvor man kan købe killifisk. Jeg er også nyt medlem, mine første 6 Aphyosemion striatum købte jeg hos Neonfisken i København, men selv om det er en stor butik, er deres forsyning med killier ikke stor eller regelmæssig. Efter sygdom kunne jeg ikke købe A striatum igen. Ved SKSs årlige udstilling bliver de udstillede fisk bortaktioneret og indtægterne går til foreningen. Det er et rigtigt godt sted at købe nye fisk, men typisk kan du kun købe et par eller en trio, og hvis bare én fisk dør, står du måske uden han og hun. Som ny med killier ønsker du måske også at holde flere hanner sammen, så de kan vise sig for hinanden. For mig var fiskeauktionen i september 2017 en god mulighed, og jeg har gjort mange erfaringer med mine indkøb. Pt har jeg kun fået spontan yngel af Epiplatus dageti monroviae, som er en flot og robust fisk. De enårige er døde en naturlig død uden at det lykkedes mig at få æg og yngel. Tænker det må være OK for mit første år, men fremadrettet vil jeg gerne føre mine fisk videre i flere generationer.
Medlemsmøder kan måske også give mulighed for at købe fisk, men den mulighed har jeg stadig til gode.

Held og lykke med dine fisk!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #473 by Culpa
Kære alle

Tak for medlemskab. ???? Jeg har fået stor interesse i killifisk i selskabsakvariet og søger ovenstående af 2 hanner til at gøre mine bluefin-killier selskab (skal ikke bruges til avl).

Håber det er det rigtig sted at lede, da min lokale fiskemand ikke har disse.

Skal være fra Fyn medmindre de kan sendes.????

Med venlig hilsen

Culpa

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.146 seconds
Powered by Kunena Forum