× Allmänt / General topics

SKS på facebook?

More
8 years 7 months ago #70 by Mogens
Replied by Mogens on topic SKS på facebook?
Er jeg den eneste fra styrelsen, der skriver i dette forum??

Nå men, jeg er da ked af at især I svenske medlemmer er utilfredse med henvisningen til den danske (jydske) Facebook side i Killiposten.
Om vi skal reklamere for den, bør der også være henvisning til både den svenske og norske side.

Vi har endnu ikke i styrelsen fået diskuteret om SKS skal have sin egen Facebook side, måske sker dette først i forbindelse med årsmødet, som forhåbentlig bliver i Stockholm i slutningen af april.
The following user(s) said Thank You: Steffen Mortensen

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 7 months ago #72 by Martin Tversted
Replied by Martin Tversted on topic SKS på facebook?
tja, FB er der hvor det sker mht killifisk og kommunikation på nettet. Et forum som dette er dødt her på siden og bliver aldrig bedre. Det ser ud til at det kun er gamle etablerede fora inden for specialemner der overlever lige for tiden, resten går af FB til. SKS kan være med eller lade være. Folk er på alligevel. Jeg undrer mig over at man ikke bare opretter en gruppe, det tager et par minutter, og så lader den være åben for alle der taler et skandinavisk sprog? Det ville være en måde at skabe lidt liv og måske noget sammenhæng mellem medlemmerne. Den side der er udmeldt som viste sig at være den for den jyske gruppe var lidt uheldig at få ud som en officiel side for alle SKS medlemmer. Jeg blev selv forvirret da jeg besøgte linket. Poecilia Skandinavia har et rimeligt velfungerende forum på FB, åbent for alle og det skaber kontakt til nye medlemmer.

Martin
The following user(s) said Thank You: MattiasW

More
8 years 7 months ago #73 by MattiasW
Replied by MattiasW on topic SKS på facebook?
Hej Svein och alla andra!

Den lilla tid jag har extra utöver alla "måsten" lägger jag på pyssla om killiyngel, gå på killigruppsmöte, hålla föredrag om killis, skriva artiklar om killis eller ringa en killiot och snacka lite. Alltså inget "Facebookande" för mig (jag kanske skulle gilla det, det är nog jag som är den största bakåtsträvaren i hela SKS :whistle: ). Men jag vill så klart inte hindra andra från att starta en sån sida - go ahead! Man blir ju lite nyfiken om det är ett aktivt ställningstagande från dessa administratörer av "Killifish Sweden" att inte vara med i SKS? Hur många gånger kan man dela upp en redan tillräckligt liten skara människor med gemensamt intresse? En fråga jag brottats med flera gånger i akvariehobbyn.

Men så till svaren: vi i SKS-styrelsen har börjat diskutera frågan om "Facebook". Jag trodde själv att Jyllandsgruppens facebook (som vi gör reklam för) var vår officiella facebook-sida. Någon åtgärd kan jag lova!

SKS är en SKANDINAVISK förening. Vill fastslå det. Vi i Norge och Sverige ska bara komma igång och "matcha" de duktiga styrelsemedlemmarna och arrangörerna av Killishowen i Danmark. Så betala nu medlemsavgiften och kom 26-27 april till Stockholm på årsmöte så diskuterar vi vidare över en kopp kaffe (eller något annat drickbart.....)

M V H

Mattias Wacker, SKS58
Vice ordförande

More
8 years 7 months ago #74 by Martin Tversted
Replied by Martin Tversted on topic SKS på facebook?
jamen, hvorfor dog vente helt til april? Er det ikke bare at gøre det? Det koster intet og man kan kun vinde ved det. Det er måske ikke alle medlemmer der får glæde af det, men på den anden side er der ingen økonomiske udgifter ved det så der er ikke nogen, der kan føle sig forbigået. Det er lidt trægt det her :)

Martin
The following user(s) said Thank You: Roversfandk

More
8 years 7 months ago #75 by oaken
Replied by oaken on topic SKS på facebook?
Kul att se att det blev lite fart i tråden. Jag håller med Martin till fullo, varför vänta? Det är ju lite märkligt att det ska behöva ta så lång tid att fatta ett beslut. Det är klart att alla medlemmar kanske inte vill vara delaktiga i sidan, och det är så klart inget problem i sig. Sen kostar det som sagt inget och det finns snarare bara ekonomisk vinning i att ha en sådan sida eller grupp.

Jag tror säkert det finns många svenska eller norska (eller danska för den delen) medlemmar som kan tänka sig att dra igång sidan, så det är inget problem i sig, men ska man göra en officiell sida för förening så måste man ju ha något slags klartecken från föreningen.

Angående administratörerna av "Killifish Sweden" så vet jag inte om det är ett ställningstagande. En av dem är Anders Schagerström och han har väl tidigare varit medlem i SKS åtminstone.

/Gustav Eek
SKS 159

More
8 years 7 months ago #76 by Steffen Mortensen
Replied by Steffen Mortensen on topic SKS på facebook?
Jeg har ingen kommentar til tråden, men prøv dette link:

www.facebook.com/groups/589198984497754/

Steffen Mortensen

SKS17

More
8 years 7 months ago #77 by erikthur
Replied by erikthur on topic SKS på facebook?
Att SKS borde finnas på Facebook är ju en rimlig tanke. - Men att skapa en grupp låst bara för medlemmar är väldigt tveksamt. Så gör inte ens BKA. Men egentligen kanske det finns för många killigrupper redan. Jag gick med i Facebook i somras och blev på kort tid medlem i 15-talet olika killigrupper (och ingen är dansk). Jag har funderat på att minska antalet något. Det är många bilder som publiceras i multipla grupper t ex.

More
8 years 7 months ago #78 by MattiasW
Replied by MattiasW on topic SKS på facebook?
Hej!

Min tanke var inte att vi skulle behöva vänta till årsmötet i april för att lösa frågan. Känner mig relativt säker på att SKS styrelse tycker att all kommunikation mellan medlemmarna och potentiella nya medlemmar är bra så det är bara att starta.

Vet inte om Facebook-sidor behöver modereras och ha någon som är administratör men det vore väl som en bra tanke om en öppen förening med syfte och stadgar ligger bakom den. Har inte tittat på Steffen Mortenssens länktips ännu, men kanske kan den (eller någon annan) senare få "officiell status" som SKS-facebook senare - när styrelsen enats om det?

M V H
Mattias Wacker

More
8 years 7 months ago #79 by Mogens
Replied by Mogens on topic SKS på facebook?
Glimrende initiativ, så er det bare med at komme i gang med at bruge siden.
Der er allerede 3 medlemmer af Steffens nye gruppe:-)

More
8 years 6 months ago #80 by nask
Replied by nask on topic SKS på facebook?
Jeg vil bare tilkende give at jeg også er for en fælles facebook gruppe.

Time to create page: 0.118 seconds