× Allmänt / General topics

Hejsan från Sundsvall

More
7 years 5 months ago #280 by Killiegirl
Replied by Killiegirl on topic Hejsan från Sundsvall
Jag kan tyvärr inte följa med till Stockholm den 22-23 mars då jag jobbar, men det kommer väl fler gånger :)

Jag 'är en av arrangörena till den träffen och auktionen. Det är jag och en väninna till mig som har dragit igång det hela, och vi får ovärderlig hjälp från Kjell O och grabbarna i Söderhamn. Vi är lite spända på hur det skall gå, eftersom vi har aldrig gjort något liknande förut, vi har haft vanliga träffa med sälj,köp och bytm, och det har kanske varit ett 20 tal som har droppat in, men den här gången blev det lite större, så vi är lite halvnervösa över hur vi skall dra det i hamn ;)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 5 months ago #281 by MattiasW
Replied by MattiasW on topic Hejsan från Sundsvall
Hej!

Aha, vilket bra initiativ, Killigirl! Såg att du svarat Gustav om det tidigare i denna tråd, hur slarvit läser jag..... :blush: Man blir ju sugen på att själv komma upp till Sundsvall 29/3. Finns det bara sittplats och lite fika så brukar det mesta lösa sig. Kanske att någon inleder och berättar eller visar något så folk inte blir så blyga att snacka med varandra så blir det kanon. Men det var ju "vanlig" auktion innan vad jag förstår så då börjar nog folk prata fisk med varandra.

Mattias W

More
7 years 5 months ago #282 by Killiegirl
Ni är så välkomna så :) Det finns både sittplatser och fikaförsäljning ;)

Vi har även färsäljning på bord till fastpris. Det är bara levande som går på auktionen :)

More
7 years 5 months ago #283 by Killiegirl
jag själv har bara en art än så länge. Men i morron får jag hem en grupp med Sjoestedti, det ser jag fram emot.

Den jag har nu är Austrolebias nigripinnis RK99

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10929963_1589413804637407_1612075226202647031_n.jpg?oh=426ee886d5ef32ab7a9598b44d052a29&oe=558E800Dhttp://

Hanen visar gärna upp sig (ibland) men honan är mer skygg.

More
7 years 5 months ago #284 by MattiasW
Hej!

Ja, Austrolebias nigripinnis i fin form är ju fantastiska fiskar. Skulle vilja ha dom utomhus i tunna eller damm i sommar. Jag har 1 yngel av stammen "Molina" just nu. Har torkat om torven för att se om jag kan få fler om ett par veckor. Ska leta efter fler i föreningen också - en bra sak med att vara medlem..... ;)

Mattias W

More
7 years 5 months ago - 7 years 5 months ago #285 by Killiegirl
Hmm, länken fungerar tydligen inte, eller också kan jag inte lägga upp bilder i forumet :/

Provar igen, får se om det funkar nu ;)

Har fått hem mina sjoestedti idag, 1 hane och 2 honor. Hoppas de vågar sig fram, är väldigt skygga just nu, så jag kan ta en bild på dem :)
Last edit: 7 years 5 months ago by Killiegirl.

More
7 years 5 months ago - 7 years 5 months ago #286 by Killiegirl
Försöker ladda upp bilden direkt från hårddisken.
Attachments:
Last edit: 7 years 5 months ago by Killiegirl.

More
7 years 5 months ago #287 by Killiegirl
Ser helt tokigt ut med bilden, men hoppas ni kabn förstora och se hur han ser ut ;)

Finns det nått annat sätt man kan ladda upp bilder, så de blir lite större ?

More
7 years 5 months ago - 7 years 5 months ago #288 by Mogens
Replied by Mogens on topic Hejsan från Sundsvall

Om du vælger at tilføje billedet = attachment, så bliver billedet indsat i den lille størrelse. Du kan også vælge at "indsætte" (infoga)billedet, så bliver det stort og fint.
Mit billeder ef af Aph. spec. COFE 2010/23 og er kun på lidt over 40 kb
Attachments:
Last edit: 7 years 5 months ago by Mogens.

More
7 years 5 months ago #289 by MattiasW
Hej!

Fina bilder! A. nigripinnis-hanen ser ung ut, men ser ut att ha potential att bli hur snygg som helst. Min lilla fisk är bara 12 mm ännu så jag kan inte se kön ännu, men av bredden på ryggfenan tyder jag det som en hane (honorna har inte så bred ryggfena).

Så har någon liten hona av A. nigripinnis "Molina" så hör av er! :)

M V H

Mattias W

Time to create page: 0.073 seconds