Select your language

Allmänt / General topics

Hej alla!

More
9 years 1 month ago #259 by Anita Persson
Replied by Anita Persson on topic Hej alla!
Hej Henrik,

Välkommen till SKS och killi-världen.

Jag tror det blir för små fack om du delar 54-liters i 4 delar. Risken med att dela ett akvarium är att fiskarna hoppar/ålar sig in i de andra facken och om man inte har planerat artvalet så finns risk för korsningar.

Jag vet inte vad du tycker är rimligt avstånd från Växjö, men du kan ju titta i medlemslistan om det finns någon riktigt nära dig. Annars är det ju snart svenska killidagarna i Stockholm och hit till Annelöv (Skåne) är du alltid välkommen.

//Anita

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #258 by Mogens
Replied by Mogens on topic Hej alla!
Hej Henrik
Velkommen i SKS, jeg er sikker på at nogle af vores mange svenske medlemmer vil hjælpe dig videre i killi hobbyen.
;)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #257 by henrikrock
Hej alla! was created by henrikrock
Hej alla!
Som ny medlem i SKS tänkte jag göra en liten presentation av mig själv. Även om jag hållt på med akvaristik sedan 80-talet (mest ciklider av olika slag) är jag nybörjare på killis. Efter en akvaristisk paus under några år då jag ägnat mig åt att avla och ta hand om egna barn, har jag börjat så smått igen. Förr hade jag stora kar på hundratals liter, vilket jag nu inte har plats med. Jag har då tänkt mig att satsa på fiskar som går att ha i små akvarier. Ett par kar med dvärgciklider blir det nog, men framför allt har jag tänkt köra på killis! Till början ej anuella. Just nu har jag bara Dageti och Australe men tanken är att det ska bli fler.
Jag kommer att ha följande kar att tillgå:
5x19 liter, 2x28 liter, 3x54 liter.
Jag funderar på att dela av ett av mina 54 liters i mindre avdelningar. Måtten är 60x30x30 och jag undrar om ni tror att det blir för smått om man delar det i 4 delar med en bottenyta på 15x30 cm? I övrigt känns det som att man med dessa kar kan få igång en riktigt trevlig liten hobbyodling!
Om det finns någon medlem som bor på rimligt avstånd från Växjö och har fisk att avyttra får ni gärna hojta till!
Tack för mig och ha det bra.
Henrik

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.099 seconds
Powered by Kunena Forum